Schimbarea de rol fiscal și contractele cu furnizorii de utilități

După înscrierea în Cartea Funciară, sunteți proprietar în toată regula Imediat însă, trebuie să depuneți cereri pentru luarea în evidență la Asociația de Proprietari, în cazul apartamentelor, la Administrația financiară de care aparțineți (în maxim o lună), la compania care furnizează curentul electric, la fiecare dintre furnizorii de utilități, apă, canal, gaze, salubritate, la firma de cablu și la compania de telefonie fixă.

Fragment din cartea Cum să-ți cumperi o casă!, ediția a 3-a, 2017.

Noul proprietar trebuie să execute obligatoriu operațiunea cunoscută drept „schimbare de rol la administrația financiară”, ceea ce înseamnă că va fi trecut în acte la fisc și va fi recunoscut din punct de vedere administrativ ca proprietar al casei. Acest „rol” la circa financiară oferă și drepturi, dar și obligația de a plăti impozite anuale pentru acel imobil.

Pentru a fi siguri că nu vi se va opri curentul la o lună după mutare, este bine să treceți pe la birourile administrative ale companiilor care furnizează curent electric, apă, gaze, servicii de telefonie sau cablu și să anunțați că de acum încolo trebuie să trimită factura pe numele dumneavoastră.

Actele necesare la Administrația financiară pentru înscrierea în evidențele fiscale:
1. Declarația de impunere,
2. un formular tipizat, care se găsește la ghișeul administrației financiare sau online, pe site-ul primăriei de sector sau din orașul respectiv;
3. Copie după actele de identitate ale proprietarului/proprietarilor;
4. Actul de vânzare-cumpărare al imobilului, autentificat la notar, copie și original;
5. Certificatul energetic, copie și original.
Aceste acte se depun în cel mult o lună de la schimbarea proprietarului.

În funcție de tipul locuinței, de ceea ce se trece în declarația de impunere se va stabili impozitul anual pe clădire, datorat de către fiecare proprietar de locuință din România.

Potrivit noii legislații, proprietarul nou al unei locuințe plătește impozitul pe clădire în următorul an calendaristic după dobândirea bunului.

În sfârșit, vă puteți muta în noua casă.

În ceea ce privește furnizorii de utilități, trebuie să vă înarmați cu multă răbdare, să completați formulare tipizate și contracte de servicii, să faceți copii după actele de proprietate -de vânzare-cumpărare a noii locuințe, actele de identitate și de multe ori să stați la coadă la ghișee.

Sau să vă luați bon de ordine – precum cel din imagine – și să așteptați în sală două-trei ore până vă vine rândul.

Schimbarea proprietarului unei locuințe aduce automat și necesitatea schimbării titularului de contracte de servicii. Altfel nu veți putea urmări facturile și vă puteți trezi că vi se taie furnizarea de gaze, curent electric sau apă potabilă.

2017-08-22T13:48:36+00:00

Leave A Comment