Casa de vacanță la mare, în străinătate, închiriată sau cumpărată

În urmă cu cinci ani am stat două veri consecutive în chirie într-un apartament din Nisipurile de Aur, Bulgaria. Au fost cele mai frumoase vacanțe la mare, exact ce ne-a trebuit, într-o perioadă în care copilul era mic și joburile noastre de freelanceri ne-a permis acest lucru.

Am închiriat un apartament cu vedere spre plajă, lăsam tot timpul ferestrele deschide pe batant în living ca să simțim briza mării și să auzim valurile.

Soțul meu se trezea dimineața și înota în larg, înainte ca telefonul să înceapă să sune pentru job. Eu scriam comunicate de presă direct de pe plajă, aranjasem un router puternic care bătea din balcon până la malul mării.

Alături este o fotografie sugestivă, cu fetița noastră fotografiată dinspre mare, cu blocul de apartamente în care am locuit, pe fundal.

Prețul nu a fost prea mare, pentru că am negociat o perioadă mai lungă și am făcut rezervarea din luna martie. Și pentru că am vrut pe o perioadă mai mare, pentru o lună și jumătate în primul an, proprietarul ne-a făcut un discount bun, cu 35%, pe ziua de cazare.

Am venit și în al doilea an, când ne-a făcut un discount și mai bun și am plătit circa 46 euro/noapte, pentru un apartament cu 2 dormitoare, două băi și un living, în cea mai bună zonă a stațiunii Nisipurile de Aur, din Bulgaria. În al doilea an am făcut o întrerupere de 10 zile, am venit în țară la nunta sorei mele, dar am găsit repede niște prieteni care să stea în locul nostru în apartament și să plătească acele zile.

Ne făceam aprovizionarea într-o localitate învecinată, la o piață țărănească unde erau numai legume și fructe proaspete.

Contracost, venea periodic o doamnă care făcea curățenie și lua hainele murdare, aducându-le apoi peste două zile, spălate și călcate, la mai puțini bani decât orice curățătorie din România.

Știam unde se mănâncă mai bine, unde se fac cele mai bune clătite cu dulceață de smochine, unde sunt locurile de joacă, unde sunt programe seara pentru copii, unde este cel mai ieftin pește la grătar și mai proaspăt.

Și, partea bună, veneau prieteni în vizită, din când în când, și ei cu copii. Iar pe Miruna o știau toți chelnerii de la Corabie, acolo unde la fiecare desert primea o mică jucărie, drept pentru care ne trăgea mereu acolo.

Recomand astfel de vacanțe, când aveți buget și timpul vă permite. Vă încarcă bateriile pentru mult, mult timp.

Dacă vă gândiți să încercați ceva similar, am văzut că acum oferta este mult mai mare decât atunci, pe site-urile de anunțuri imobiliare și pe booking.com sunt apartamente similare cu tarife între 70 euro/noapte și 140 euro/noapte – mai ieftine la început de iunie și în a doua parte a verii și mai scumpe exact în această perioadă, în vârf de sezon.

Bine ar fi însă ca planurile să le faceți pentru anul viitor, din timp, prețurile bune pentru perioade mai mari se negociază cel târziu în aprilie-mai pentru sezonul următor.

Iar dacă vă gândiți să cumpărați, am văzut recent într-un Newsletter al Bulgarianproperties.com că prețul mediu la apartamentele de vacanță este de 530 euro/mp, iar la cele de lux de 750-800 euro/mp. Nu uitați că și la ei totul este negociabil.

Dacă vă gândiți să cumpărați un astfel de apartament ca investiție, nu merită în acest moment, prețurile sunt destul de mari în stațiunile din Bulgaria, pentru apartamentele cu vedere la mare. Sunt însă prețuri interesante la apartamente în blocuri aflate în construcție la noi la mare, despre care vom vorbi într-un alt articol.

Din experiența mea și a multor vacanțe petrecute lângă prieteni, care mi-au povestit mereu și mereu despre case 😊 închiriate sau cumpărate, în alte țări, am strâns mai multe exemple în cartea mea, Cum să-ți cumperi o casă!, ediția a 3-a.

Alături aveți și un tabel cu evoluția prețurilor în mai multe țări, prezentat în carte, pentru cine îl bate gândul să cumpere o astfel de locuință de vacanță.
În cartea Cum să-ți cumperi o casă! am două exemple, unul din California, cu o zonă apropiată de plajă și unul la munte la bulgari.

Și nu uitați, să ne vizitați din când în când pe site-l nostru www.cumsacumperiocasa.ro , pentru că voi spune mai multe astfel de istorisiri.
De curând am văzut casa de vacanță din Thassos, a unui român, cumpărată cu doar 28.000 euro și abia aștept să vă povestesc despre ea.