Intrarea in social media a managementului ansamblurilor rezidentiale are mai multe parti bune. La o prima vedere, sunt mai multe avantaje decat dezavantaje in a te inscrie in grupul de pe Facebook al proprietarilor si/sau locatarilor dintr-un ansamblu nou. Noi am urmarit postarile a trei astfel de grupuri si am descoperit ca vecinii din ansamblurile rezidentiale mari se unesc la bine, dar si la rau pentru a rezolva impreuna problemele din bloc.
Impreuna stabilesc ora cand se intalnesc sa inlature zapada de pe spatiile comune, impreuna depun petitii la primaria de sector, pentru probleme la ridicarea gunoiului sau pentru o constructie invecinata prea apropiata.
Pe de alta parte insa, comunicarea in grupuri atat de mari, cu atat de multi spectatori escaladeaza si probleme minore, cum sunt parcatul pe locul unui vecin sau o petrecere de seara, cu muzica scapata de sub control.
Cum gasiti grupul care va intereseaza: dand o cautare pe Facebook, dupa numele ansamblului rezidential dorit.
Majoritatea grupurilor sunt inchise, aprobarea si intrarea in grup fiind decisa de un administrator – care cere informatii despre persoana care solicita inscrierea (numar apartament, calitate – proprietar sau chirias).
De ce ati face parte dintr-un astfel de grup:
– pentru a va cunoaste mai bine ansamblul rezidential, furnizorii, rezolvari la probleme curente.
De exemplu, intr-unul din grupurile urmarite de noi mai multi vecini au descoperit in timp scurt ca firma care monta interfoane este neserioasa, multe din ele nefunctionand si s-au unit pentru a schimba sistemul de interfon.
-2. pentru a rezolva rapid comunicarea cu administratia ansamblului rezidential; de exemplu, se voteaza online pentru (sau impotriva) inchiderii de balcoane – intr-unul din ansambluri, fapt ce nu se reusise din lipsa de cvorum la multe sedinte de bloc consecutive
– 3. pentru a face parte dintr-o comunitate – aceasta este o calitate a locuirii foarte apreciata in tarile occidentale si tinde sa aiba din ce in ce mai mare importanta si la noi.
Ce este greu de indurat: numarul mare de mesaje, cel putin la ansamblurile rezidentiale noi cu multe apartamente, unde abia se livreaza apartamentele si cand vecinii se deranjeaza reciproc cu lucrari de amenajare (si se plang pe grup), existand persoane care comunica inclusiv cand motanul lor este in calduri si vor sa stie daca in bloc este o pisica.
Dar trebuie privita partea buna: cand se pierde motanul, este gasit repede de vecini in cealalta scara a blocului 🙂
Nu uitati, informatia este puterea secolului nostru, asa ca fiti ingaduitori si rabdatori.
Leave A Comment